יום ראשון, 14 במאי 2017

Pisek ללא הפסקה

06.05.17 היום הרביעי למסע
בוקר טוב ז'וויקוב   ליד החדר שלי במלון, עבד גבר גדול גוף וכיסח את הדשא, עברתי לידו והוא השתיק את רעש  המכסחת, הוא ידע שאני מישראל מתברר שהוא מהבעלים של המלון. סיפר לי על עסקים שהיו לו עם ישראל בהתחלה סחר במכונות למתיחת בדים בתחום הטקסטיל. אח"כ קנה מהתעשייה האווירית כלי נשק המורכבים על מטוסים. אבל כל זה היה בעבר הרחוק והיום הוא "רק איש תחזוקה במלון" איש מעניין עם אנגלית טובה. דיברנו קצת על צ'כיה והוא סיפר שכולם חשבו שכשיפתרו מהקומוניזם .  הקומוניזם שהיה סמל לדלות החיים. אז אחריו יבוא פתאום הקפיטליזם, השפע, העושר הגדול , והרווחה הכלכלית. והנה הוא אומר "היום אני עובד מחושך עד חושך, נוסע ברכב בן 9 שנים, מכסח כאן את הדשא וחי בצניעות רבה"...
טיפול קצר לאופנים העמסת הציוד ורכיבה של כ 21 קמ  אל העיירה Pisek .הדרך עוברת על גבעות מתונות ובתוך  כפרים ציוריים. 

העיירה פיסק מתגלה כמקום חמוד קטן וציורי מאד.



 את העיירה חוצה נהר ה Otava שהוא אחד מהנהרות שזורמים צפונה ומתחברים אל הוולטבה (זה שחוצה את פראג). כן קצת קשה להתרגל כאן לעובדה שהנהרות " זורמים הפוך" מההרים שבדרום אל הים הצפוני.






בכל אופן, פיסק זה מקום ששווה ביקור. מסוג המקומות שלא נמצאים על מפת התיירות.
בעיירה יש בתים ציוריים מקושטים בציורים ופסלים. ועל הנהר גשר עתיק בן 800 שנים

מתחת לגשר על שפת הנהר, עבד אמן שייצר פסלים גדולים מחול. 


ואני חשבתי על התחזית 50% לגשם. אבל למזלנו (שלי ושלו) היה יום יפה.




את היום סיימתי ב Tyn nat Vitavou כ 30 קמ דרומית לפיסק. טין גם היא עיירה חמודה על שפת הנהר. העיירה ממוקמת על נקודת חיבור של נהר נוסף. רשת הנהרות והיובלים כאן רבה וסבוכה וכרגע קצת קשה לי לעקוב.  

גם כאן חוצה גשר עתיק את הנהר אלא שהוא גשר ברזל ולפי הכתוב הוא (או זה שקדם לו) הוקמו בשנת 1815 





גם הבתים בעיירות האלה הם מאותה שנת יצור. במרכז העיירה מס' בתים ציורים וגינון ציבורי של צבעונים בצבעים מרהיבים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה