יום שלישי, 16 במאי 2017

בין צ'סקה לראפטינג


07.05.17 היום החמישי למסע
הבוקר הרגשתי טוב, ממש טוב, למרות המלון העלוב, ישנתי טוב. כאן הלילה ממש קצר, כבר בעונה המוקדמת הזו של השנה. אין איך להחשיך את החדר, על תריסים - בכלל לא שמעו כאן. ווילונות זה לדקורציה בלבד. כך שאני מתעורר מוקדם מאד עם עלות השחר בסביבות 5:00.
אבל בכ"ז ישנתי טוב  כנראה שהעייפות מנצחת הכל.  את המיטה הלא נוחה, את החדר הקטן, הנמצא במין עליית גג וחשוף לאור השמש.  
תכננתי להיום רכיבה קצה, להתאושש קצת. אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד.
יצאתי לרכיבה לכוון העיר צ'סקה בודוביצ'ה  České Budějovice. המסלול במפה נראה תמים למדי, ברובו מקביל לנהר האוטבה. וכך גם התחיל היום רכיבה שקטה רגועה בין כפרים ושדות צהובים בהם מגדלים צמחי חרדל. 
לצד הכביש הופיע תמרור דרכים מוזר - לא ממש הבנתי מה אני אמור לעשות עם האינפורמציה שהוא מספק....








אבל אז הן התחילו העליות. 

המסלול היה אמנם לא מאד רחוק מהנהר אבל הוא טיפס וירד בסרפנטינות בתוך יערות. ותאמינו לי שיפוע של 12% לא ממש מסתדר עם אופנים ששוקלים עם הציוד מעל 40 ק"ג (כן לקחתי איתי המון יותר מידי- טעות שעוד אספר עליה). 
אז מה עושים? –יורדים ודוחפים.















אני אמנם לא בתחרות - אבל היי, חבר - יש גבול !





בדרך הגעתי לאיזה כפר - באמצע שום מקום ובתוך אחד המשקים בכפר - מוזיאון!

המוזיאון הוא בעצם אוסף של פריטים מכונות מכוניות וציוד ישן.
נכנסתי והופתעתי ממן העושר הרב של החפצים. 
הכל אמנם מסודר יפה ודי שמור, אבל המקום - בתוך בית מגורים בן 3 קומות כולל עליית גג - לא ממש מאפשר הצגה ראויה.

הנה מקבץ תמונות

פארמל כזה עוד הספקתי לראות בצעירותי
 
הפנס של האופניים עובד על פתיל הטבול בחומר בערה - שמן? או נפט?
מכנת הכתיבה העתיקה ביותר שראיתי



המשכתי לרכב והגעתי ל Hluboká nad Vltavou כפר נחמד שמעליו מתנוסס ארמון מצודה בשם הולבקה. המצודה מרוחקת מעט מהכפר והיא בנויה על הר גבוה  - לא טיפסתי.  ולא צילמתי אז התמונות כאן מהאינטרנט.

 

ומכאן - מהכפר הנחמד הזה הכל השתנה. הכפר הולבקה הוא בעצם מרכז נופש ספורט. יש בו המון מגרשי ספורט, מרחבים ענקיים של גולף, ושבילי אופניים מישוריים וחלקים שפרוסים לאורך הנהר שמביא אותך עד לעיר –  10 ק"מ שהם כיף של רכיבה, בעיקר ביום ראשון כשכולם - משפחות עם ילדיהם הקטנים, כולם  על האופניים.

העיר צ'סקה בודוביצ'ה קיבלה  אותי במצב רוח אפור, צהרי יום ראשון, החנויות סגורות, מעט מאד תיירים ברחובות. הגעתי אל הככר המרכזית של העיר העתיקה ואז התחיל לרדת גשם חזק.













מצאתי לי מסעדה נחמדה, עם מרק גולש מקומי חם, וכמובן כוס של בירה צ'כית טובה המתנתי שיפסק הגשם, ותכננתי. 








 לא בא לי לישון בעיר לא יודע למה, לא מתחבר לערים. החלטתי לקצר טווח ליעד הבא, צ'סקה קרמלוב.  רכבתי עוד כ 30 ק"מ חלקם בשיפועים לא קלים. והגעתי בין כפרים אל קמפינג קורונה שהוא מקום נחמד ליד הכפר  Zlatá Koruna. זהו אתר שמרכז פעילות ראפטינג שמתחילה איפה שהוא בהמשך במעלה הנהר. למרות שהגעתי ביום ראשון בערב והסופ"ש כבר הסתיים, היו באתר נופשים רבים חלקם (כמוני) לנו בחדרים וחלקם באוהלים ליד המים (והטמפ' בלילה 7 מעלות )

היום רכבתי כ 60 ק"מ
לפי החישוב שלי בטבלת האקסל שאני מנהל בה את תכנון המסע צברתי 250 ק"מ. – נחמד 

תגובה 1: