יום חמישי, 2 ביוני 2016

איטליה - היום השביעי - היא באה השמש


יום חמישי 2/6/16
כ  70 ק"מ 6:30 שעות רכיבה 700 מ' טיפוס מצטבר

עוזבים את המלון ב Lavania ״השף״ נפרד מאיתנו לשלום
ארז טוען שזה שף ״ לא אפוי״. עולים לרכבת ובנסיעה מהירה חולפים על פני כל חמשת הכפרים היפיפיים של צ׳ינקו טרה. 
העליה עם האופניים הכבדים במדרגות תחנות הרכבת די קשה לי.  מס' ימים לפני שיצאתי לאיטליה הצלחתי להתהפך עם האופניים במורד סינגל תלול. זה קרה אחרי שחוט תיל ששפגש את הפדל שלי תקע את האופניים במקום ואני שהייתי פחות קשור... המשכתי בתאוצה ועפתי. הפגיעה בשורש כף היד תלווה אותי עוד חודשים ארוכים אבל כעט במדרגות התלולות של תחנת הרכבת, עם אופנים כבדים מאד, הפגיעה הזו טריה ומורגשת.  ולמזלי מישנמצא שם בשבילי לעזור זה - ארז..
12:00  צהרים ואנחנו בתחנת הרכבת של לה ספציה, בנסיעה הזו חסכנו מאיתנו עשרות קמ של טיפוס מיגע בכבישי ההרים הסובבים את צ׳ינקו טרה - אפשר לרכב שם אבל לא מומלץ
קפה קטן במרכז העיר העתיקה במדרחוב של "לה ספציה", ויצאנו לדרך
הנמל ב "לה ספציה"
חוצים את העיר, חולפים על פני נמל גדול, ואני חושב ״שהרחובות של לה ספציה מזכירים לי את חיפה״
עוזבים את העיר ומתחילים לטפס אל Montemarcello טיפוס ארוך.
הכביש מלא ברוכבי אופנים ואף בקבוצות של רוכבי כביש. האזור ככל הנראה מלא בשבילים וסינגלים של אופני הרים.
נזכרנו שזהו גם יום חג באיטליה יום העצמאות שנקרא גם ״יום הרפובליקה״. בינתיים אין עדות לכך שהאיטלקים פושטים על היערות וממנגלים. אין תנועה ערה של מכוניות, ונדמה היה שהמקומיים מתעלמים מהיום הגדול או שסתם מעדיפים לבלותו בבית - אבל רק נדמה.
הנופים הנגלים לעינינו מדהימים והשמש הטובה יוצרת מוטיבציה לצלם עוד ועוד
הטיפוס אל Montemarcello 


יורדים מההר השקט אל רצועת החוף, והנה הם כל האיטלקים כולם - עשרות ואולי מאות אלפי אנשים לאורך רצועת חוף ארוכה ואין סופית.
המולה של כלי רכב, פקקי תנועה, והולכי רגל רבים לאורך רצועת חוף באורך של כ 50 קמ – הרבירה האיטלקית). מדוושים מהר בין המוני אדם ומכוניות. מהצד השמאלי (מזרחי ) של הכביש שרשרת ארוכה של בתי מלון ובתי דירות. ומהצד הימני חופים לבנים מסעדות בתי קפה ומרכזים מסחריים. והכולללל מללללא ! בצעירים, ומשפחות עם ילדים - החגיגה בעיצומה.
רוכבים על כביש הריביירה השטוח 40 או 50 ק"מ, ומחפשים את הכביש הפונה מזרחה ועולה ל Lucca.
את המסלול עד כאן הכנתי מבעוד מועד בבית. מכאן אין מסלול שהוכן מראש והכוונה היא לנווט תוך כדי תנועה. הלו״ז מאפשר ואנחנו מתקדמים יפה. העיירה לוקה נוספה למסלול ובכוונתנו להוסיף עוד.
את היום סיימנו  בשעות הערב המאוחרות רק בשעה 8-9 בערב מצאנו סמוך לעיירה  Camioreאת גב׳ צימר שבאה לפני שנים מאנגליה לאיטליה. היא לובשת מכנסיים מבד עליו הדפס של חברבורות נמר. מדברת במבטא אנגלי כבד, ובמשרדה תמונות עם מסגרות עץ קלאסיות גדולות ומתוכם ניבטים פרצופים קפוצי תחת של צ׳ארלס ודיאנה





דברים שרואים משם
לא רואים מכאן ...








במתחם צימרים שבבעלות-  האנגליה המנומרת
למעלה - הצימר שלנו
למטה - חדר הכביסה בו שוכנו האופנים






תגובה 1:

  1. היי שייע, הוסף אותי לרשימת תפוצה, בהצלחה :) איציק קנט

    השבמחק