יום שלישי, 31 במאי 2016

איטליה היום החמישי - פסק זמן ?

יום ג' 31/5

יש !! היום לא רוכבים
אבל  בדיעבד התברר שהלכנו המון המון  ברגל - סוג של יום מנוחה
ברכבת אל - צ'ינקווה טרה

רגע של גאוגרפיה
הצ'ינקווה טרה הוא שם שניתן לחמישה כפרים השוכנים על קו החוף בצפון-מערב איטליה.
Cinque Terre; "חמש האדמות") הכפרים ממוקמים לאורך קו חוף סלעי תלול בריביירה האיטלקית, במחוז ליגוריה באיטליה. חמשת הכפרים הם קורניליה (Corniglia), ורנאצה (Vernazza), מונטרוסו אל מארה (Monterosso al Mare), מאנארולה (Manarola) וריומג'ורה (Riomaggiore).
עד לשנות החמישים ניתן היה להגיע לכפרים בדרך הים  או בדרך עקלקלה שעברה בהרים. עם סלילת מסילת הברזל הפך האזור לנגיש יותר ותיירם רבים החלו לפקוד אותו
 היום בעזרת הרכבת ניתן להגיע אל חמשת הכפרים במסגרת טיול של יום אחד מהנה, שיקח אתכם בין כפרי דייגים צבעוניים ולאורך כרמים, חופי רחצה ומבנים הסטוריים, שנחשבים לאתרי מורשת עולמית. כאמור בין חמשת הכפרים בצ'ינקווה טרה יש שלוש דרכי תעבורה: ברגל, ברכבת ובסירה.

אנחנו ניסינו את  הראשונה ומשלא צלח בשל חסימות דרכים חזרנו על עקבותינו ונסענו בין הכפרים ברכבת.

את מסלולנו באזור צ'ינקווה טרה התחלנו בכפר הראשון והצפוני  ביותר מבין חמשת הכפרים,
 מונטרוסו (Monterosso al Mare). זהו הכפר הגדול ביותר והמתויר ביותר, בו יש בו חוף רחצה גדול ומסודר. הסתובבנו קצת בכפר, שבו ניצבים שרידי מבצר שנבנה על ידי הגנואים, אכלנו באחת מהגלידריות המצוינות והמשכנו  עם הרכבת צפונה לכפר הבא.

את הדרך לורנאצה (Vernazza) עשינו ברכבת, מכיוון שקטע משביל זה עבר בזמן האחרון מפולת צוקים ואי אפשר היה ללכת אותו. חיכינו כעשר דקות לרכבת (הזמן הממוצע בין רכבת לרכבת) ועלינו על הרכבת לורנאצה. כפר זה נחשב לכפר היפה מבין החמישה, זאת הודות לרצועת החוף היפה שבו והמבצרCastello Doria,  ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של האזור.  המבצר נבנה במאה ה-15 במטרה להגן על תושבי הכפר מפלישת פיראטים. בכפר יש סבך של סמטאות נעימות ויש בה לא מעט מסעדות וברים. המשכנו ברכבת אל קורניליה (Corniglia) שם התחלנו לטפס במרדות  טיפוס ומעייפות. כאשר לאחר עליית 382 המדרגות, זוכים להיתקל בשלט הנותן לתיירים שבחים ומחמאות בזו השפה: "מזל טוב, עלית 382 מדרגות, אתה בקורניליה, מרכז האזור". קורניליה הוא כפר נחמד מאוד. משם ברכבת אל למאנארולה (Manarola).

הקטע, בין מאנארולה ל- Riomaggiore הוא הקטע שנחשב לקל ביותר וככל שמצפינים, השביל נעשה ברמה יותר ויותר גבוהה. קטע זה נקרא גם "שביל האוהבים", כשמו כן הוא: שביל סלול נחמד ויפה, העובר ממש על הים. הוא קל מאוד להליכה, שנמשכת כ-15 דקות..  לשביל אף יש לוגו של איש ואישה מתנשקים. ניתן לקנות מזכרות שונות עם הלוגו הזה. סיפרו לנו שההליכה בשביל היא רומנטית מאוד ומלווה במקומות רבים, בהם אוהבים מכל העולם "נעלו" את אהבתם בעזרת מנעול, שאותו רכשו באחת מחנויות המזכרות הנמצאות בכל כפר. ואת המפתחות זרקו הרחק אל מעמקי הים.
מצאנו כאלה "בעלי נסיון" שבחרו לרכוש מנעול מספרים ....

שביל האוהבים

לצערנו השביל היה סגור בחלקו בשל מפולות
חזרנו ברכבת אל המלון ב Lavanga  למקלחת טובה ארוחת פיצה ושינה עמוקה. לפני המשך המסע באופניים. נראה שצעדנו כ 15 – 20 ק"מ במשך יום " מנוחה" זה.

1. שייע יקירי , למרות שחלק מהבלוג קיבלתי לפני כולם אני קוראת בו שוב בשקיקה ושמחה.
    בעיקר אני אוהבת את הדברים המרגשים שאתה כותב על השותף שלך למסע. המלצה- תכתוב כמה מילים גם על הנשים שהשארת בבית שכייפו ונהנו.